Проект Наставництва у м. Херсоні реалізується спільно ХОБФ «Мій Дім» та Місією «Агапе» за методологією Проекту Наставництва «Одна Надія» (м. Київ) та є Партнером.
Мета Проекту – підготовка до самостійного життя дітей-сиріт, які знаходяться в інтернатах та дитячих будинках, через наставництво.
Наставник – це доросла людина, яка стає значимою для дитини, яка хоче і може присвячувати їй свій час, знання та сили.
Мета Наставника:
Наставники тісно взаємодіють зі співробітниками Проекту, отримують всю необхідну підтримку. Для допомоги наставникам діє інформаційно-ресурсний центр та соціально-психологічний супровід.
Більшість дітей-сиріт в інтернатах та дитячих будинках з різних причин (здоров’я, вік, юридичний статус) не можуть бути усиновленими. У дітей старше п’яти років шанси знайти батьків різко знижуються. Бажаючих усиновити підлітка – одиниці. Це наносить значну шкоду їх емоційному та душевному стану. В результаті, діти не підготовлені до самостійного життя, тому, більшість з них після виходу із інтернату ведуть асоціальний образ життя (кримінал, проституція, наркоманія, алкоголізм, бродяжництво і т.д.).
Згідно статистики – в Україні біля 100 000 дітей знаходяться в 760 інтернатах та дитячих будинках України.
Після виходу із інтернатних закладів:
– кожна друга дитина здійснює злочин;
– кожна п’ята – стає бомжем;
– кожна сьома – здійснює спробу самогубства;
– тільки 1% дітей-сиріт отримує вищу освіту.
Все це відбувається тільки тому, що діти-сироти не готові до реального життя за стінами інтернату, не знають елементарних речей – як готувати їжу, заробляти гроші, робити покупки та інше.
Але найбільша проблема полягає в тому, що вони залишаються надзвичайно самотніми, поряд з ними немає ні однієї надійної людини, до якої вони могли б звернутися за допомогою.
Програма Наставництва.
Програма “Формування навичок самостійного життя дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають у закладах різної форми власності”
Обгрунтування Програми:
Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які виховуються поза сімейним оточенням, у самостійному житті мають вступати в суспільні відносини, що потребують від них розвитку соціальних умінь та навичок особистості, а саме відповідальності, вміння робити вибір та співпрацювати з людьми.
Відповідно, на базі закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, має бути створене розвиваюче середовище, що сприятиме розширенню та поглибленню їх соціалізації у трьох основних сферах: діяльності, спілкуванні, самопізнанні. Одним із напрямків розвиваючого середовища є НАСТАВНИЦТВО.
Таким чином, дана Програма допоможе дітям краще пізнати себе та оточуючих людей, здобути впевненість та здатність будувати здорові міжособистісні стосунки, пізнати принципи самостійного і незалежного життя. Вона є одним із інструментів, який згуртує навколо кожної дитини групу небайдужих людей, готових прийти на допомогу, підбадьорити та підтримати.
Мета Програми: підготовка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають у державних закладах, до самостійного життя (з урахуванням їх вікових особливостей, соціальної ситуації розвитку та, в цілому, потреб і інтересів кожної дитини).
Завдання Програми:
Напрям «Профорієнтація»
Мета створення Програми з профорієнтаційної діяльності в рамках Програми Наставництва – допомога дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування виявити свій потенціал, розширити знання про різні професії, визначитися з напрямком професійної діяльності і допомогти вступити до навчального закладу.
Напрям «Допомога в навчанні»
Мета створення напряму «Допомога в навчанні» в рамках Програми Наставництва – виховати щасливу, кмітливого, дружелюбного, ініціативного, відповідального і здорового учня. А також надати допомогу дитині в отриманні нових знань і застосування їх у життя, у виконанні домашніх завдань, в розширенні кругозору, і заохоченні в прагненні вчитися.
Напрям «Соціалізація»
Мета створення напряму «Соціалізація» в рамках Програми Наставництва – допомога дітям-сиротам і дітям, позбавлених батьківського піклування в засвоєнні ними соціальних цінностей, норм, моделей поведінки, прийнятих у суспільстві, і формування індивідуальності з метою подальшої адаптації дитини в суспільстві. А також – це процес прилучення до культури, навчання і виховання, за допомогою яких дитина здатна брати участь у соціальному житті.
Наставник – це людина, яка хоче і може присвячувати дитині свій час, знання, сили, стає для неї значимою та близькою людиною.
Мета Наставника – допомогти підлітку знайти своє місце в суспільстві, розвивати свій потенціал і навчитись застосовувати сильні сторони свого характеру.
У нашому житті, в багатьох з нас колись були Значимі люди: тренера, боси, вчителі. Ці люди мали вплив на наш вибір цінностей, життєвих принципів. Вони були для нас прикладами, захисниками, порадниками, і просто друзями. Наставник об’єднує всі ці функції. Важливо розуміти, що він виконує певні роли у взаємостосунках з дитиною.
Основна мета Наставника полягає в тому, щоб допомогти підлітку визначити життєві цілі та знайти способи їх досягнення.
Наставництво важливе, так як гарантує дитині, що є людина, яка піклується про неї. Дитина не залишена на самоті зі своїми повсякденними проблемами. Наставники допомагають підвищити самооцінку дітей.
Молодь, яка регулярно зустрічається зі своїм Наставником на 46% менш схильна почати вживання незаконних наркотиків ніж їх ровесники, і на 27% – вживання алкоголю (соціологічні дослідження проведені організацією «Старші Браття та Сестри» США). Наставник є частиною команди дорослих, які піклуються про дитину.
Якщо ви вважаєте, що могли б стати хорошим Наставником – це чудово. В Проекті ви отримаєте необхідну інформацію про цю можливість. Вам необхідно прийняти до уваги, що перед тим, як ви зможете розпочати спілкування з дитиною, вам необхідно буде виділити час на навчання та збір необхідних документів. Програма захищає як Наставників, так і дітей.
Джерело http://onehope.com.ua/